TURISTIČKA ZAJEDNICA
OPĆINE TRPANJ
PROGRAM RADA I FINANCIJSKI PLAN ZA 2015. GODINU
Listopad, 2014.
Program sastavila: Eni Miljak
direktorica TZO Trpanj
UVOD
Turistička zajednica općine Trpanj, sukladno zakonski utvrđenim zadaćama, provodit će promidžbu turizma općine Trpanj, te sustavno poticati i koordinirati aktivnosti za poboljšanje općih uvjeta i sadržaja boravka turista na našem području.
Metodologija i standardi izrade program rada i financijskog plana se temelji na naputcima Hrvatske turističke zajednice Ur.br: 5829-1/05-4/12 od 14. rujna 2012., seminara HTZ iz 2005., 2007. i 2008., te Plana razvoja turizma Pelješca (svibanj 2011.), te Akcijskog plan razvoja turizma Pelješca (srpanj 2011.).
Slijedom navedenoga, Program rada i financijski plan za 2015. sačinjeni su na temelju slijedećih podataka:
ostvarenih rezultata i aktivnosti u prvih 9 mjeseci za 2014.
stanja na emitivnim tržištima i procjeni za 2015. (podaci HTZ)
stanju, infrastrukturi i ocjeni raspoloživih smještajnih kapaciteta
aktivnostima i projektima započetima u 2014. i/ili ranijih godina
Program rada za 2015. sadrži:
I ADMINISTRATIVNE RASHODE
1. Rashodi za radnike
2. Rashodi Ureda
3. Rashodi za turistički informativni centar
II DIZAJN VRIJEDNOSTI
1. Poticanje i sudjelovanje u uređenju općine ( osim izgradnje komunalne infrastrukture )
Projekt Volim Hrvatsku
2. Manifestacije
Kulturno zabavne
Sportske manifestacije
Ekološke manifestacije
Ostale manifestacije
Potpore manifestacijama ( suorganizacija s drugim subjektima te donacije drugima za manifestacije )
III KOMUNIKACIJA VRIJEDNOSTI
1.Online komunikacije
Internet oglašavanje
Internet stranice i upravljanje Internet stranicama
2 Offline komunikacije
Opće oglašavanje ( oglašavanje u tisku, TV oglašavanje..)
Brošure i ostali tiskani materijali
Suveniri i promo materijali
Info tabele
Smeđa signalizacija
IV DISTRIBUCIJA I PRODAJA VRIJEDNOSTI
1. Sajmovi
2. PPS
V INTERNI MARKETING
1. Edukacija
VI MARKETINŠKA INFRASTRUKTURA
1. Jedinstveni turistički informacijski sustav
VII POSEBNI PROGRAMI
1. Poticanje i pomaganje razvoja turizma na područjima koja nisu turistički razvijena
VIII OSTALO
IX TRANSFER BORAVIŠNE PRISTOJBE OPĆINI (30%)
X VIŠAK PRIHODA
1. CILJEVI MARKETINŠKE POLITIKE U 2014.
Polazeći od temeljnih strateških ciljeva hrvatskog turizma koji su slijedeći:
- obnova, zaštita i potpunije vrednovanje hrvatskih turističkih potencijala
- utvrđivanje identiteta hrvatskog turizma i pozicioniranje Hrvatske na međunarodnom turitičkom tržištu kao visoko vrijedne destinacije životnog stila i jedne od vodećih kvalitetnih receptivnih turističkih zemalja Mediterana, uz njegovanje i očuvanje nacionalnih prirodnih i kulturnih vrijednosti,
- kvalitetni turizam u suglasju s održivim razvojem
potrebno je rad TZO Trpanj prilagoditi temeljnim ciljevima, ali s fokusom na mikrookruženje.
Također, planiranje se naslanja na ostvarenje rezultate u 2014. i iskustva u vezi s tim, ali uzimajući u obzir stanje svjetskog, ali osobito hrvatskog gospodarstva, kao i posljedice koje utječu na kretanje u hrvatskom turizmu i turizmu Trpnju.
Polazeći od temeljnih strateških ciljeva:
stvaranje poticajnog socijalnog okruženja koje će podržavati turistički razvoj na cijelom području poluotoka Pelješca
Uspostava turističke infra i supra strukture koja će moći udovoljiti zahtjevima potražnje inducirane tržišnom komercijalizacijom novih turističkih doživljaja
diverzifikacija turističkog proizvoda / atrakcija
uspostava međunarodne prepoznatljivosti, odnosno privlačnosti
te ostvarenih rezultata u prvih 9 mjeseci 2014. godine ciljevi marketinške politike u turizmu u 2015. su:
1. nastavak na objedinjavanju turističke ponude Pelješca i PPS destinacije Korčula & Pelješac
2. povećanje turističkog prometa u pred i posezoni projektom Hrvatska 365
3. poboljšati uslugu pružanja turističkih informacija putem komunikacijskih kanala, posebno interneta, odnosno web-a 2.0
4. snažnu afirmaciju procesa korištenja online komunikacijske strategije u turističkoj promidžbi, naglasak na web 2.0 alate (unaprjeđenje web stranica, optimizacija sadržaja, online oglašavanje, pojačane aktivnosti na društvenim servisima (facebook, youtube, wikitravel…), prilagodbu sadržaja prikazu na mobilnim telefonima i GPS uređajima…., te predstavljanje putem mobilne aplikacije TimeOut Croatia – Time out Pelješac & Korčula
5. sudjelovanje u promotivnim aktivnostima Hrvatske turističke zajednice putem udruženog oglašavanja i to za online oglašavanje ponude općine Trpanj, odnosno Pelješca, FB aktivnosti
6. sudjelovanje na prezentacijama i sajmovima u organizaciji županijskih turističkih zajednica Dalmacije
7. aktivnosti na afirmaciji općine Trpanj kao općine bogate kulturnom baštinom,gastronomijom,, smještaja kod domaćina, aktivnog turizma i vinarstva
8. usaglašavanje vizualnog identiteta na svim područjima (turistička signalizacija,jedinstveni vizualni identitet Pelješca....)
2. PREGLED TRENDOVA I OCJENA POZICIJE HRVATSKE NA MEĐUNARODNOM TURISTIČKOM TRŽIŠTU
U 2014. u turističkom prometu ostvareni su sljedeći rezultati : 127.912 noćenja i 16 711 dolazaka.
Navedeni podaci značajno utječu na očekivanja u narednim godinama, međutim u odnosu na prihvatne kapacitete na području općine Trpanj potrebno je sa zadrškom očekivati daljni rast turističkog prometa i povećanje prihvatnih kapaciteta na kvalitetan način povećanje broja posjetitelja. Segment smještajnih kapaciteta zadovoljava trenutnu potražnju ukupnim ponuđenim brojem registriranih kapaciteta, međutim nismo u mogućnosti ocijeniti i kvalitetu istih.
Slijedom istoga, za 2015, prema podacima inozemnih predstavništava HTZ, na području Hrvatske i općine Trpanj smatramo da će se zadržati isti trend kao i prijašnjih godina.
ČEŠKA
Već dugi niz godina Hrvatska je broj 1 destinacija za češke turiste, slijede Slovačka, Italija, Grčka... Česi tradicionalno u Hrvatsku dolaze u individulanom aranžmanu, stoga je značajan razvoj mreže autocesta za njihov dolazak u našu općinu. Pojačan je interes za smještaj kod domaćina i u kampovima, te u hotelima.
Češki turisti su vrlo aktivan narod i to je potvrđeno brojnim istraživanjima njihovog turističkog tržišta uz sunce i more, vole kretanje, bicikliranje, planinarenje. Veliki su potrošači izleta, sportskih aktivnosti, te razgledavanja kulturnih znamenitosti.
U 2015. se očejukje da će Hrvatska zadržati položaj lidera među omiljenim destinacijama. Stalno je zastupljena u programima organizatora putovanje. Poboljšanje financijskog i gospodarskog stanja u Češkoj povećat će potražnju i prema zrakoplovnim destinacijama, ali i prema destinacijama kojima teže individualci.
U prvih 9 mjeseci 2014.češki turisti po ostvarenom broju noćenja od 281.380 zauzimaju visoko 6. mjesto među stranim zemljama u turističkom prometu DNŽ.
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno 26.554 noćenja čeških turista., odnosno ostvarili su 20,76% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
NJEMAČKA
Kako je već poznato, Njemačka je najemitivnije turističko tržište u Europi. Međutim, potrebno je napomenuti da samo 2% njemačkih turista koji putuju u inozemstvo, posjećuje Hrvatsku.
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno je 7.565 noćenja njemačkih turista, odnosno ostvarili su 5,91% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
U DNŽ Njemci su ostvarili ukupno 540.499 noćenja, te su na 2. mjestu po ostvarenom turističkom prometu među stranim posjetiteljima.
Na području naše općine Njemci su značajni hotelski gosti, ali značajne rezultate ostvaruju i u kampovima i privatnom smještaju.
Za 2015. predviđa se pozitivan rezultatski trend na njemačkom tržištu..
POLJSKA
Poljsko geografsko tržište poslijednjih godina isprofiliralo se kao značajnije geografsko tržište za Pelješac. Značajno je da je trend rasta posjetitelja iz Poljske zabilježen u cijeloj Hrvatskoj.
Prednosti hrvatske turističke ponude:
sigurnosni aspekt destinacije
cestovna infrastruktura (ovo se ne odnosi na naše područje)
domaćinski odnos prema poljskim gostima
kulturološka srodnost
U prvih 9 mjeseci 2014. poljski turisti po ostvarenom broju noćenja od 437.057 zauzimaju visoko 3. mjesto među stranim zemljama u turističkom prometu DNŽ.
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno 20.470 noćenja poljskih turista., odnosno ostvarili su 16,00% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
BOSNA I HERCEGOVINA
HTZ nema predstavništvo u BIH, te nemamo osvrt na rezultate na nacionalnoj razini.
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno je 27.149., odnosno ostvarili su 21,22 % ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
Obzirom da većina posjetitelja s područja Bosne i Hercegovine su vlasnici kuća za odmor u Trpnju, nemamo razvijenu strategiju promocije na tom tržištu.
U DNŽ ostvarili su 300,999 noćenja i nalaze se na 5. mjestu po ostvarenom prometu među stranim turistima.
SLOVENIJA
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno je 9.442 noćenja slovenskih turista ., odnosno ostvarili su 7,38% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
U DNŽ ostvarili su 255.369 noćenja i nalaze se na 7.mjestu po ostvarenom prometu među stranim turistima.
SLOVAČKA
Većina turističkog prometa gostiju iz Slovačke odvija se u privatnom smještaju.
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno 3.673 noćenja slovačkih turista, odnosno ostvarili su 2,87% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
U DNŽ ostvarili su 73.530 noćenja.
Program rada TZO Trpnja za 2015. u svojim stavkama sadrži zadaće propisane Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 152/08).
Članak 32.
Zadaće turističke zajednice općine ili grada su sljedeće:
1. promoviranje turističke destinacije na razini općine ili grada
2. upravljanje javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane općine ili grada,
3. sudjelovanje u definiranju ciljeva i politike razvoja turizma na nivou općine ili grada,
4. sudjelovanje u stvaranju uvjeta za efikasnu koordinaciju javnog i privatnog sektora,
5. poticanje optimalizacije i uravnoteženje ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,
6. izrada strateških i razvojnih planova turizma na nivou općine ili grada,
7. poticanje i sudjelovanje u uređenju općine ili grada u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne infrastrukture,
8. redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca, prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama) radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,
9. izdavanje turističkih promotivnih materijala ,
10. obavljanje informativnih poslova u svezi s turističkom ponudom,
11. poticanje i organiziranje kulturnih, zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose obogaćivanju turističke ponude,
12. koordinacija djelovanja svih subjekata koji su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja turističke ponude,
13. poticanje, organiziranje i provođenje akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite čovjekova okoliša, te prirodne i kulturne baštine,
14. poticanje, unapređivanje i promicanje specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje općinu ili grad čine turistički prepoznatljivom i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje,
15. vođenje jedinstvenog popisa turista za područje općine ili grada, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne obrade podataka,
16. dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna obrada podataka o turističkom prometu na području općine ili grada,
17. provjera i prikupljanje podataka o prijavi i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe, te prijavom i odjavom turista.
18. poticanje i sudjelovanje u aktivnostima obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih zaposlenika u cilju podizanja kvalitete usluga,
19. organizacija provođenje i nadzor svih radnji promocije turističkog proizvoda općine ili grada sukladno smjernicama skupštine turističke zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu turističke zajednice općine ili grada,
20. ustrojavanje jedinstvenoga turističkoga informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,
21. obavljanje i drugih poslova propisanih ovim Zakonom ili drugim propisom.
(2) Turističke zajednice općine ili grada sudjeluju u provedbi programa i akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte u turizmu s područja županije.
(3) Turistička zajednica općine ili grada može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih turističkih organizacija.
3. REZULTATI OSTVARENI U 2014. GODINI
REZULTATI OSTVARENIH U 2014. GODINI (siječanj – rujan )
Na području općine Trpanj 2014. godine (siječanj –rujan) vidljiv je rast turističkog prometa u odnosu na 2013. godinu od 1,00 %).
U 2014. godinu u razdoblju siječnj-rujan ostvareno je ukupno 127.912 noćenja i 16.711 dolazaka.
Tabela usporedbe zadnje tri godine.
2014.GODINA
|
2013.GODINA
|
2012.GODINA
|
DOLASCI
|
NOĆEMJA
|
DOLASCI
|
NOĆENJA
|
DOLASCI
|
NOĆENJA
|
16.711
|
127.912
|
16.637
|
126.668
|
16.652
|
130.460
|
TOP 6 zemalja po dolascima na području općine Trpanj su:
1. Bosna i Hercegovina (24,50%)
2. Češka Republika (19,85)
3. Poljska (15,27)
4. Hrvatska ( 10,47)
5. Slovačka (7,37 %)
6.Njemačka ( 5,91%)
7. Slovenija (2,70 %)
TOP 6 zemalja po noćenjima :
1. Češka Republika (21%)
2. Bosna i Hercegovina (21%)
3. Poljska (16%)
4. Hrvatska ( 11,48%)
5. Slovenija (7,38 %)
6.Njemačka ( 5,91%)
7. Slovačka ( 2,87 %)
DOLASCI I NOĆENJA TURISTA PO ZEMLJAMA IZ KOJIH DOLAZE(udio veći od 1,00%)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
od 01.01.2014. do 30.09.2014
|
DOLASCI
|
NOĆENJA
|
|
UKUPNO DOMAĆI I STRANI
|
16.711
|
|
127.912
|
|
|
REPUBLIKA HRVATSKA
|
1.750
|
10,47
|
14.678
|
11,48
|
|
UKUPNO STRANE ZEMLJE
|
14.961
|
88,53
|
113.234
|
88,52
|
|
AUSTRIJA
|
266
|
1,59
|
2,395
|
1,87
|
|
BOSNA I HERCEGOVINA
|
4.094
|
24,50
|
27.149
|
21,22
|
|
ČEŠKA REPUBLIKA
|
3.317
|
19,85
|
26.554
|
20,76
|
|
FRANCUSKA
|
225
|
1,35
|
1.346
|
1,05
|
|
ITALIJA
|
209
|
1,25
|
1.143
|
0,89
|
|
MAĐARSKA
|
313
|
1,87
|
2.164
|
1,69
|
|
NJEMAČKA SR
|
930
|
5,57
|
7.565
|
5,91
|
|
POLJSKA
|
2.552
|
15,27
|
20.470
|
16,00
|
|
SLOVAČKA REPUBLIKA
|
452
|
2,70
|
3.673
|
2,87
|
|
SLOVENIJA
|
1.232
|
7.37
|
9.442
|
7,38
|
|
SRBIJA
|
254
|
1,52
|
2.573
|
2,01
|
|
ŠVEDSKA
|
178
|
1,07
|
1.972
|
1,54
|
|
|
UKUPNA NOĆENJA PO MJESTIMA
U periodu do 30.09.2014. u općini Trpanj je ostvareno 16.711 dolazaka i 127.912 noćenja.
Zabilježen je rast dolazaka u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 0.44 %, a noćenja za 1,24 %.
Što se tiče rasta broja dolazaka i noćenja po turističkim mjestima u općini Trpanj u odnosu na 2013., ostvareni su slijedeći rezultati: