TURISTIČKA ZAJEDNICA
OPĆINE TRPANJ
PROGRAM RADA I FINANCIJSKI PLAN ZA 2016. GODINU
Listopad, 2015.
Program sastavila: Eni Miljak, direktorica TZO Trpanj
UVOD
Turistička zajednica općine Trpanj, sukladno zakonski utvrđenim zadaćama, provodit će promidžbu turizma općine Trpanj, te sustavno poticati i koordinirati aktivnosti za poboljšanje općih uvjeta i sadržaja boravka turista na našem području.
Metodologija i standardi izrade program rada i financijskog plana se temelji na naputcima Hrvatske turističke zajednice Ur.br: 5829-1/05-4/12 od 14. rujna 2012., seminara HTZ iz 2005., 2007. i 2008., te Plana razvoja turizma Pelješca (svibanj 2011.), te Akcijskog plan razvoja turizma Pelješca (srpanj 2011.).
Slijedom navedenoga, Program rada i financijski plan za 2016. sačinjeni su na temelju slijedećih podataka:
ostvarenih rezultata i aktivnosti u prvih 9 mjeseci za 2015.
stanja na emitivnim tržištima i procjeni za 2016. (podaci HTZ)
stanju, infrastrukturi i ocjeni raspoloživih smještajnih kapaciteta
aktivnostima i projektima započetima u 2015. i/ili ranijih godina
Program rada za 2016. sadrži:
I ADMINISTRATIVNE RASHODE
1. Rashodi za radnike
2. Rashodi Ureda
3. Rashodi za turistički informativni centar
II DIZAJN VRIJEDNOSTI
1. Poticanje i sudjelovanje u uređenju općine ( osim izgradnje komunalne infrastrukture )
Projekt Volim Hrvatsku
2. Manifestacije
Kulturno zabavne
Sportske manifestacije
Ekološke manifestacije
Ostale manifestacije
Potpore manifestacijama ( suorganizacija s drugim subjektima te donacije drugima za manifestacije )
III KOMUNIKACIJA VRIJEDNOSTI
1.Online komunikacije
Internet oglašavanje
Internet stranice i upravljanje Internet stranicama
2 Offline komunikacije
Opće oglašavanje ( oglašavanje u tisku, TV oglašavanje..)
Brošure i ostali tiskani materijali
Suveniri i promo materijali
Info tabele
Smeđa signalizacija
IV DISTRIBUCIJA I PRODAJA VRIJEDNOSTI
1. Sajmovi
2. Posebne prezentacije - PPS
V INTERNI MARKETING
1. Edukacija
VI MARKETINŠKA INFRASTRUKTURA
1. Jedinstveni turistički informacijski sustav
2. Banka fotografija i priprema za izdavaštvo
VII POSEBNI PROGRAMI
1. Poticanje i pomaganje razvoja turizma na područjima koja nisu turistički razvijena
VIII OSTALO
IX TRANSFER BORAVIŠNE PRISTOJBE OPĆINI (30%)
X VIŠAK PRIHODA
1. CILJEVI MARKETINŠKE POLITIKE U 2016.
Polazeći od temeljnih strateških ciljeva hrvatskog turizma koji su slijedeći:
- obnova, zaštita i potpunije vrednovanje hrvatskih turističkih potencijala
- utvrđivanje identiteta hrvatskog turizma i pozicioniranje Hrvatske na međunarodnom turitičkom tržištu kao visoko vrijedne destinacije životnog stila i jedne od vodećih kvalitetnih receptivnih turističkih zemalja Mediterana, uz njegovanje i očuvanje nacionalnih prirodnih i kulturnih vrijednosti,
- kvalitetni turizam u suglasju s održivim razvojem
potrebno je rad TZO Trpanj prilagoditi temeljnim ciljevima, ali s fokusom na mikrookruženje.
Također, planiranje se naslanja na ostvarenje rezultate u 2015. i iskustva u vezi s tim, ali uzimajući u obzir stanje svjetskog, ali osobito hrvatskog gospodarstva, kao i posljedice koje utječu na kretanje u hrvatskom turizmu i turizmu Trpnju.
Polazeći od temeljnih strateških ciljeva:
stvaranje poticajnog socijalnog okruženja koje će podržavati turistički razvoj na cijelom području poluotoka Pelješca
Uspostava turističke infra i supra strukture koja će moći udovoljiti zahtjevima potražnje inducirane tržišnom komercijalizacijom novih turističkih doživljaja
diverzifikacija turističkog proizvoda / atrakcija
uspostava međunarodne prepoznatljivosti, odnosno privlačnosti
te ostvarenih rezultata u prvih 9 mjeseci 2015. godine ciljevi marketinške politike u turizmu u 2016. su:
1. nastavak na objedinjavanju turističke ponude Pelješca i PPS destinacije Korčula & Pelješac
2. povećanje turističkog prometa u pred i posezoni projektom Hrvatska 365
3. poboljšati uslugu pružanja turističkih informacija putem komunikacijskih kanala, posebno interneta, odnosno web-a 2.0
4. snažnu afirmaciju procesa korištenja online komunikacijske strategije u turističkoj promidžbi, naglasak na web 2.0 alate (unaprjeđenje web stranica, optimizacija sadržaja, online oglašavanje, pojačane aktivnosti na društvenim servisima (facebook, youtube, wikitravel…), prilagodbu sadržaja prikazu na mobilnim telefonima i GPS uređajima…., te predstavljanje putem mobilne aplikacije TimeOut Croatia – Time out Pelješac & Korčula
5. sudjelovanje u promotivnim aktivnostima Hrvatske turističke zajednice putem udruženog oglašavanja i to za online oglašavanje ponude općine Trpanj, odnosno Pelješca, FB aktivnosti
6. sudjelovanje na prezentacijama i sajmovima u organizaciji županijskih turističkih zajednica Dalmacije
7. aktivnosti na afirmaciji općine Trpanj kao općine bogate kulturnom baštinom,gastronomijom,, smještaja kod domaćina, aktivnog turizma i vinarstva
8. usaglašavanje vizualnog identiteta na svim područjima (turistička signalizacija,jedinstveni vizualni identitet Pelješca....)
2. PREGLED TRENDOVA I OCJENA POZICIJE HRVATSKE NA MEĐUNARODNOM TURISTIČKOM TRŽIŠTU
U 2015. u turističkom prometu ostvareni su sljedeći rezultati : 135.015 noćenja i 16 801 dolazaka.
Navedeni podaci značajno utječu na očekivanja u narednim godinama, međutim u odnosu na prihvatne kapacitete na području općine Trpanj potrebno je sa zadrškom očekivati daljni rast turističkog prometa i povećanje prihvatnih kapaciteta na kvalitetan način povećanje broja posjetitelja. Segment smještajnih kapaciteta zadovoljava trenutnu potražnju ukupnim ponuđenim brojem registriranih kapaciteta, međutim nismo u mogućnosti ocijeniti i kvalitetu istih.
Slijedom istoga, za 2016, prema podacima inozemnih predstavništava HTZ, na području Hrvatske i općine Trpanj smatramo da će se zadržati isti trend kao i prijašnjih godina.
ČEŠKA
Hrvatska i dalje jedna od najposjećenijih destinacija čeških turista. Pošto su gosti koji najviše koriste privatni smještaj i kampove, jako važan faktor je vrijeme bez padalina. Također su većinom autogosti , koji se često odlučuju u zadnji čas krenuti na putovanje, pa je dosta teško davati neke točnije prognoze o dolascima, ali jedno je sigurno, da će i u 2016. Češki turisti na Jadran doći u velikom broju.
U prvih 9 mjeseci 2015.češki turisti po ostvarenom broju noćenja od 280.515 zauzimaju visoko 6. mjesto među stranim zemljama u turističkom prometu DNŽ.
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno 25.094 noćenja čeških turista., odnosno ostvarili su 18,59% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
NJEMAČKA
Hrvatski je ugled na njemačkom tržištu pozitivan. Štoviše, određene prednosti dolaze do sve većeg izražaja, poput blizine tržišta i dobrog odnosa cijene i kvalitete usluge. Najveći njemački touroperatori su već počeli s prodajom aranžmana za sezonu 2016. I po njihovim izvješćima za sada su zadovoljni s prodajom. Agencija Novasol koja je na tržištu najviše zastupljena kroz prodaju kuća za odmor najavila je da će u 2016. godini proširiti prodaju objekata u Hrvatskoj.
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno je 7.785 noćenja njemačkih turista, odnosno ostvarili su 5,77% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
U DNŽ Njemci su ostvarili ukupno 567.977 noćenja, te su na 2. mjestu po ostvarenom turističkom prometu među stranim posjetiteljima.
Na području naše općine Njemci su značajni hotelski gosti, ali značajne rezultate ostvaruju i u kampovima i privatnom smještaju.
Za 2016. predviđa se pozitivan rezultatski trend na njemačkom tržištu..
POLJSKA
Hrvatska je već godinama jedna od najpopoularnijih i najuglednijih destinacija u Poljskoj. Hrvatski turistički proizvod, prije svega smještaj kod domaćina, prepoznat je kao dobra mogućnost za provođenje godišnjeg odmora. Iz godine u godinu sve više nautičara iz Poljske mijenja hladni Baltik za topli, plavi Jadran. Uvođenje redovitih linija iz Poljske za Hrvatsku promjenit će mišljenje poljskih turista kada je riječ o vrsti prijevoza i Hrvatska će u Poljskoj postati u tom smislu destinacija bez konkurencije. Većina poljskih turista motiv dolaska u Hrvatsku pronalazi u suncu, moru i stabilnom vremenu bez padalina. Iz toga teško je za vjerovati da bi se neka velika promjena u njihovim dolascima mogla dogoditi u 2016. God.
Prednosti hrvatske turističke ponude:
sigurnosni aspekt destinacije
cestovna infrastruktura (ovo se ne odnosi na naše područje)
domaćinski odnos prema poljskim gostima
kulturološka srodnost
U prvih 9 mjeseci 2015. poljski turisti po ostvarenom broju noćenja od 415.741 zauzimaju 5. mjesto među stranim zemljama u turističkom prometu DNŽ.
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno 20.575 noćenja poljskih turista., odnosno ostvarili su 15,24% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
BOSNA I HERCEGOVINA
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno je 27.290, odnosno ostvarili su 20,21 % ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
Obzirom da većina posjetitelja s područja Bosne i Hercegovine su vlasnici kuća za odmor u Trpnju, nemamo razvijenu strategiju promocije na tom tržištu.
U DNŽ ostvarili su 341,316 noćenja i nalaze se na 6. mjestu po ostvarenom prometu među stranim turistima.
SLOVENIJA
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno je 6.651 noćenja slovenskih turista ., odnosno ostvarili su 4,93% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
U DNŽ ostvarili su 259.313 noćenja i nalaze se na 8.mjestu po ostvarenom prometu među stranim turistima.
FRANCUSKA
Unatoč gospodarskoj krizi Francuzi i dalje nastavljaju putovati. Najčešće smanjuju proračun za odmor, skraćuju boravak ili ostaju na odmoru u Francuskoj. Iz toga razloga smatra se da će stopa putovanja u inozemstvo ostati stabilna u 2016. god.
Većina turističkog prometa gostiju iz Francuske odvija se u hotelu Faraon.
U općini Trpanj je u prvih devet mjeseci ostvareno 12.510 noćenja francuskih turista, odnosno ostvarili su 9,27% ukupno ostvarenih noćenja na području općine Trpanj.
U DNŽ ostvarili su 420.371 noćenja i nalaze se na 4.mjestu po ostvarenom prometu među stranim turistima.
U DNZ prema noćenjima 1.mjesto po zauzimaju gosti iz Velike Britanije a 3.mjesto gosti iz Republike Hrvatske.
Za 2016. obzirom na ukupno stanje gospodarstva u svijetu i kod nas predviđanja su slijedeće:
- segmenti poput posjete rodbini i prijateljima pokazao se kao relativno otporan na krizu
- sunce i more i dalje je najtraženiji tip odmora
- u ljetnim mjesecima zabilježen je pad posjeta planinama
- „value for money“ je najznačajniji čimbenik posjećenosti svake destinacije
- jači booking putem interneta
- organizatori putovanja su uspjeli zadržati svoje poziciji na turističkom tržištu, vidljivo u popunjenosti hotela
- snažan rast last minute bookinga
- rast dolazaka turista osobnim automobilima
- rast interesa za low cost letove
U odnosu na sve navedeno ključno je ostvariti suradnju svih čimbenika u turističkom vrijednosnom lancu (javni i privatni sektor, destinacija, posrednici u prodaji….).
Limitirajući čimbenik daljnjeg rasta i razvoja turizma je nedostatak smještajnih kapaciteta.
U samoj destinaciji nedostatna je i nedovoljno raznovrsna ukupna ponuda, osobito van turističke sezone, te je nedovoljno razvijena ponuda selektivnih oblika turizma.
Unatoč deklarativnom opredjeljenju svih turističkih djelatnika da se trebamo okrenuti kvalitetnom turizmu ostaje činjenica da smo i kao destinacija i kao država obzirom na dodatnu ponudu u destinaciji više okrenuti tržišnom segmentu srednje i niže kupovne moći.
Da bismo produžilo turističku sezonu, primarno na 4 ljetna mjeseca (lipanj-rujan), nužno je da svi sudionici u turizmu u našoj općini svoje aktivnosti i svoju ponudu turistima stave na raspolaganje s 15.05. i da rade minimalno do 15.10., što se odnosi i na ugostiteljsku ponudu, i na ponudu kulturnih događanja. Potrebno je u tom razdoblju definirati točno radno vrijeme, te poduzeti sve da turisti imaju pristup svim resursima za vrijeme trajanja glavne sezone.
Nakon što utvrdimo 4-mjesečnu sezonu u kojoj bi resursi bili na raspolaganju turistima, potrebno je isto proširiti na svibanj i listopad čime bismo postigli 6-mjesečnu turističku sezonu, što je i optimalno za naše područje.Uvođenjem projekta Croatia 365 i pristupanjem TZO Trpnja PPS destinaciji Korčula & Pelješac pokušati ćemo promovirati sadržaje na području naše općine koji nisu obuhvaćeni glavnom sezonom.
U oglašavanju naglasak ćemo dati na:
- online marketing
- nastavak online oglašavanja (društveni servisi)
- udruženo oglašavanje
- prezentacije
Sukladno naputku HTZ, optimizacija djelovanja sustava turističkih zajednica, kroz zadaće definirane zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma i sinergijskim djelovanjem, te udruživanjem financijskih sredstava u marketinškim aktivnostima i zajedničkim nastupima na tržištima predstavlja imperativ.
Program rada TZO Trpnja za 2016. u svojim stavkama sadrži zadaće propisane Zakonom o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN 152/08).
Članak 32.
Zadaće turističke zajednice općine ili grada su sljedeće:
1. promoviranje turističke destinacije na razini općine ili grada
2. upravljanje javnom turističkom infrastrukturom danom na upravljanje od strane općine ili grada,
3. sudjelovanje u definiranju ciljeva i politike razvoja turizma na nivou općine ili grada,
4. sudjelovanje u stvaranju uvjeta za efikasnu koordinaciju javnog i privatnog sektora,
5. poticanje optimalizacije i uravnoteženje ekonomskih i društvenih koristi i koristi za okoliš,
6. izrada strateških i razvojnih planova turizma na nivou općine ili grada,
7. poticanje i sudjelovanje u uređenju općine ili grada u cilju unapređenja uvjeta boravka turista, osim izgradnje komunalne infrastrukture,
8. redovito, a najmanje svaka 4 mjeseca, prikupljanje i ažuriranje podataka o turističkoj ponudi, smještajnim i ugostiteljskim kapacitetima (kulturnim, sportskim i drugim manifestacijama) radnom vremenu zdravstvenih ustanova, banaka, pošte, trgovina i sl. i drugih informacija potrebnih za boravak i putovanje turista,
9. izdavanje turističkih promotivnih materijala ,
10. obavljanje informativnih poslova u svezi s turističkom ponudom,
11. poticanje i organiziranje kulturnih, zabavnih, umjetničkih, sportskih i drugih manifestacija koje pridonose obogaćivanju turističke ponude,
12. koordinacija djelovanja svih subjekata koji su neposredno ili posredno uključeni u turistički promet radi zajedničkog dogovaranja, utvrđivanja i provedbe politike razvoja turizma i obogaćivanja turističke ponude,
13. poticanje, organiziranje i provođenje akcija u cilju očuvanja turističkog prostora, unapređivanja turističkog okružja i zaštite čovjekova okoliša, te prirodne i kulturne baštine,
14. poticanje, unapređivanje i promicanje specifičnih prirodnih i društvenih vrijednosti koje općinu ili grad čine turistički prepoznatljivom i stvaranje uvjeta za njihovo gospodarsko korištenje,
15. vođenje jedinstvenog popisa turista za područje općine ili grada, poglavito radi kontrole naplate boravišne pristojbe i stručne obrade podataka,
16. dnevno prikupljanje, tjedna i mjesečna obrada podataka o turističkom prometu na području općine ili grada,
17. provjera i prikupljanje podataka o prijavi i odjavi boravka turista u cilju suradnje s nadležnim inspekcijskim tijelima u nadzoru nad obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe, te prijavom i odjavom turista.
18. poticanje i sudjelovanje u aktivnostima obrazovanja stanovništva o zaštiti okoliša, očuvanju i unapređenju prirodnih i društvenih vrijednosti prostora u cilju razvijanja svijesti stanovništva o važnosti i učincima turizma, te svojih članova, odnosno njihovih zaposlenika u cilju podizanja kvalitete usluga,
19. organizacija provođenje i nadzor svih radnji promocije turističkog proizvoda općine ili grada sukladno smjernicama skupštine turističke zajednice, godišnjem programu rada i financijskom planu turističke zajednice općine ili grada,
20. ustrojavanje jedinstvenoga turističkoga informacijskog sustava, sustava prijave i odjave turista i statističke obrade,
21. obavljanje i drugih poslova propisanih ovim Zakonom ili drugim propisom.
(2) Turističke zajednice općine ili grada sudjeluju u provedbi programa i akcijama turističke zajednice županije od zajedničkog interesa za sve subjekte u turizmu s područja županije.
(3) Turistička zajednica općine ili grada može na temelju posebne odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, biti član međunarodnih turističkih organizacija.
3. REZULTATI OSTVARENI U 2015. GODINI
REZULTATI OSTVARENIH U 2015. GODINI (siječanj – rujan )
Na području općine Trpanj 2015. godine (siječanj –rujan) vidljiv je rast turističkog prometa u odnosu na 2014. godinu od 5,00 %).
U 2015. godinu u razdoblju siječnj-rujan ostvareno je ukupno 135.015 noćenja i 16.801 dolazaka.
Tabela usporedbe zadnje tri godine.
2013.GODINA |
2014.GODINA |
2015.GODINA |
|||
DOLASCI |
NOĆEMJA |
DOLASCI |
NOĆENJA |
DOLASCI |
NOĆENJA |
16.637 |
126.668 |
16.711 |
127.912 |
16.801 |
135.015 |
TOP 8 zemalja po dolascima na području općine Trpanj su:
1. Bosna i Hercegovina (24,06%)
2. Češka Republika (17,69)
3. Poljska (14,97)
4. Hrvatska ( 9,80)
5. Francuska ( 8,71)
6.Njemačka ( 5,05%)
7. Slovenija (4,66 %)
8. Slovačka (2,00 %)
TOP 8 zemalja po noćenjima :
1. Bosna i Hercegovina (20,21%)
2. Češka Republika (18,59%)
3. Poljska (15,24%)
4. Hrvatska ( 9,74%)
5. Francuska ( 9,27 % )
5. Slovenija (4,93 %)
6.Njemačka ( 5,77%)
7. Slovačka ( 2,09 %)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|